De Consumentenbond en claimbedrijf Wakkerpolis gaan samen opkomen voor de belangen van honderdduizenden woekerpolisgedupeerden van Nationale-Nederlanden (NN).
Beide organisaties hebben NN een brief gestuurd waarin ze vragen de gedupeerden een hogere vergoeding te geven voor de geleden schade. Doen ze dat niet dan volgen juridische stappen, zeggen Consumentenbond en Wakkerpolis.
Rechtvaardige behandeling
De Consumentenbond zegt dat NN de gedupeerden nog steeds onvoldoende genoegdoening geeft ondanks de druk van de minister van Financiën en toezichthouder AFM. Wakkerpolis zegt samen met de Consumentenbond op te trekken voor een rechtvaardige behandeling van de vele gedupeerden.
Volgens Wakkerpolis heeft NN in totaal ongeveer 500.000 polissen verkocht die in aanmerking komen voor extra compensatie. De totale schade hiervan bedraagt minstens 2 miljard euro.
De belangenorganisaties willen dat NN de waarde van alle woekerpolissen opnieuw gaat berekenen, maar dan tegen ‘redelijke voorwaarden’. Deze heeft de Consumentenbond opgenomen in een speciaal daarvoor ontwikkelde checklist.
Recente berichten
- Schikking voor woekerpolissen Reaal
- Ook compensatie voor woekerpolisgedupeerden Achmea
- Consumentenorganisaties schikken met NN: €300 miljoen voor woekerpolissen
- Miljoenendeal met a.s.r voor woekerpolissen a.s.r. en Aegon
- Hof Den Haag: NN zat fout met woekerpolissen. Hard oordeel zeer positief voor gedupeerden.